Mijn conclusie hierbij is dat mijn denkvermogen sinds de middelbare school is gevorderd, maar mijn handarbeidvaardigheden stil zijn blijven staan. Ik vond het wel leuk om te doen, in elk geval.
Op welke manier doet het je eraan denken?
Ik werkte met: verf (geen idee wat voor), koffie, pritt en een boodschappenlijstje.
Kelly7 januari 2011
Het was de combinatie van het werk op zich en de vermelding “handarbeidvaardigheden” eronder. Het boek stelt dat onder meer dat iedereen een bepaalde vaardigheid door herhaling en probleemstelling/oplossing (bijv. de kleur van de verf is niet goed, hoe de kleur optimaliseren door misschien een andere soort verf te hanteren… Dan moet je natuurlijk wel eerst materiaalkennis hebben. ;-) ) kan verbeteren.
Zijn tip aan jou zou dus zijn: begin maar aan #372 !
We gaan nog wel eens samenwerken ;-) Ik zag er echt een zooi grafieken in enzo =’) En een double helix (DNA) at first. En mijn to-do lijstje =P
Waarom #371 trouwens?
Omdat het een onderdeel is in een groter geheel. Veel specifieker beantwoorden haalt de magie weg, vind ik.
Ik vind hem erg gaaf. Waarom kan ik zo 123 niet zeggen eigenlijk (misschien juist daarom), maar hij zou zo aan m’n muur mogen..
Jeetje, ik ben vereerd. Ik ben er wel blij mee, ’t is redelijk wat ik erin over wilde brengen.
Dit doet me denken aan een boek dat ik net gelezen heb… “De Ambachtsman” van R. Sennett.
Met welke materialen heb je overigens gewerkt?
Op welke manier doet het je eraan denken?
Ik werkte met: verf (geen idee wat voor), koffie, pritt en een boodschappenlijstje.
Het was de combinatie van het werk op zich en de vermelding “handarbeidvaardigheden” eronder. Het boek stelt dat onder meer dat iedereen een bepaalde vaardigheid door herhaling en probleemstelling/oplossing (bijv. de kleur van de verf is niet goed, hoe de kleur optimaliseren door misschien een andere soort verf te hanteren… Dan moet je natuurlijk wel eerst materiaalkennis hebben. ;-) ) kan verbeteren.
Zijn tip aan jou zou dus zijn: begin maar aan #372 !